راهنمای عیب یابی در سرویس

اگر اینترنت شما دچار مشکل شده است مراحل زیر را برای اطمینان از عملکرد و عیب یابی سرویس adsl دنبال نمایید.

مشکل خاموش بودن یا ثابت نبودن چراغ لینک

  1. ممکن است مشترک دارای ۲ خط یا چند خط تلفن باشد که هنگام نصب کابل توکار کابل‌های این۲ خط از کنارهم گذشته باشد و بر روی خط غیر از ADSL تلفن بی‌سیم یا فکس فعال باشد که نویز حاصل از این دستگاه بر روی خط ADSL تاثیر و باعث فرسایش خط گردد، این امر باعث قطع شدن چراغ لینک و یا چشمک زدن لینک می‌شود.
  2. مشترکین باید در نظر داشته باشند در صورت استفاده از سانترال ابتدای خط اصلی تلفن را به Splitter Line نصب کرده و Splitter Phone برای سانترال از مودم و از مودم Splitter Modem برای مودم ارتباط برقرار کنند. در غیر این صورت لینک ثابت نمی‌شود.
  3. در اولین مرحله مودم یکبار خاموش و روشن می‌شود. ازعدم وجود ID Caller صفربند و دستگاه‌هایی که دارای مدار چاپی یا برد الکترونیکی (پریز یا دوشاخه ضد برق) هستند روی خط مطمئن شویم و این موضوع از این لحاظ مورد توجه است که این دستگاه‌ها سیگنال‌ها را تضعیف می‌کنند و در نتیجه روی لینک تاثیر می‌گذارد.
  4. در صورت رفع نشدن مشکل، از کاربر درخواست می‌شود تمام گوشی‌ها و Splitter های روی خط خارج کرده و فقط مودم روی خط قرار گیرد.
  5. چشمک زدن یا خاموش بودن Link در مودم‌های USB به PORT USB و یا نصب Software نیز بستگی دارد. مانند (D-Link DSL200) که با تعویض Port USB یا نصب مجدد برنامه مشکل حل می‌گردد.
  6. برای اطمینان بیشتر بوق خط چک شود. ممکن است خط تلفنی که بر روی آن ADSL دارید به دلیل پرداخت نکردن آبونمان قطع شده باشد.

قطع بودن سرویس با وجود ثابت بودن چراغ لینک

  1. باید از ثابت بودن لینک مودم مطمئن شویم.
  2. جهت انجام تست مراحل زیر را انجام دهید.
  3. عدم استفاده از Proxy.

قطعی سرویس در صورت مکالمه با تلفن

این مورد در صورت اختلال سیم کشی داخلی، نوع و کیفیت سیم مورد استفاده در داخل و عدم استفاده از Splitter روی گوشی مورد استفاده روی خط ایجاد می‌شود.

سرعت پایین Low Speed

  1. سرویس شما چیست؟ سرویس‌های 128Kحداکثر 16 کیلو بایت در ثانیه و 256K حداکثر 32 کیلو بایت در ثانیه و 512K حداکثر 64 کیلو بایت در ثانیه و 1Mحداکثر 128 کیلو بایت بر ثانیه امکان دانلود دارند. توجه داشته باشید که سرعت‌های گفته شده حداکثر هستند و حداقل سرعت این سرویس‌ها با توجه به Share بودن خطوط به ترتیب4،8،16،21 هستند.
  2. نکته مهم دیگر سایتی است که از آن دانلود می‌کنید، در صورتیکه که پهنای باند این سایت مناسب نباشد، شما نمی‌توانید با سرعت مناسب دانلود داشته باشید، شما می‌توانید از سایت www.datak.ir نرم افزار Du meter را دانلود کرده و بر روی سیستم خود اجرا نمائید. برای آزمایش دانلود می‌توانید از طریق سایت‌هایی مانند Microsoft.com و Download.com دو یا سه دانلود همزمان داشته باشید که سرعت نشان داده شده در این حالت سرعت واقعی سرویس شما محسوب می‌شود. (مواردی که ذکر شد، حتما باید خارج از هرگونه شبکه داخلی انجام شود و اگر مودم Wireless بود با کابل به کامپیوتر متصل شود.)
  3. امکان دارد کامپیوتر شما به Worm و یا Virus آلوده شده باشد، بنابراین لازم است با یک آنتی ویروس به روز سیستم خود را چک کنید.
  4. در صورتیکه موارد ذکر شده را انجام دادید و سرعت شما پائین تر از مواردی بود که عنوان شده بود با پشتیبانی رهام داتک تماس بگیرید.

همه حقوق برای رهام داتک محفوظ است شرکت انتقال داده های رهام داتک وابسته به گروه شرکت های داتک دارای پروانه PAP به شماره ۳۱۰/۱۲/۱۴۸۷۵ - © 2016