استاندارد ایزو 10004:2012 یا استاندارد سیستم مدیریت رضایت سنجی مشتریان به دنبال مدیریت و برنامه ریزی نظام یافته ی پایش و اندازه گیری رضایتمندی مشتریان می باشد. این استاندارد، از طریق طبقه بندی نیازهای مشتریان براساس بخش بندی مشتریان، باعث افزایش میل سازمان به سمت مشتری مداری می گردد. سازمان با استقرار این استاندارد به صورت دوره ای متعهد می گردد که مشتریان خویش را مورد رضایت سنجی قرار دهد و با پایش نتایج آن ها، اقدامات اصلاحی را در پیش بگیرد.
استاندارد ایزو 10002:2014 یا استاندارد سیستم مدیریت شکایات مشتریان به دنبال راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری در سازمان است. این استاندارد کمک شایانی به سازمان ها ، مشتریان و کلیه طرف های ذینفع می باشند. این استاندارد به دلیل داشتن رویکرد نظام مند و یکسان با شکایات می تواند به راحتی مورد استفاده سازمان ها قرار بگیرد. در این استاندارد، سازمان متعهد می شود که شکایات مشترکان را به سرعت، شفاف، رایگان و اثربخش بررسی نماید و نتایج را در هر مرحله در اختیار مشترک قرار دهد.
استاندارد ایزو 10002:2014 یا استاندارد سیستم مدیریت شکایات مشتریان به دنبال راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری در سازمان است. این استاندارد کمک شایانی به سازمان ها ، مشتریان و کلیه طرف های ذینفع می باشند. این استاندارد به دلیل داشتن رویکرد نظام مند و یکسان با شکایات می تواند به راحتی مورد استفاده سازمان ها قرار بگیرد. در این استاندارد، سازمان متعهد می شود که شکایات مشترکان را به سرعت، شفاف، رایگان و اثربخش بررسی نماید و نتایج را در هر مرحله در اختیار مشترک قرار دهد.
استاندارد ایزو 9001:2015 یا استاندارد سیستم مدیریت کیفیت به دنبال ایجاد و استقرار کیفیت در سراسر سازمان است. اگر معنای معنای مدیریت را برنامه ریزی، کنترل، هدایت و نظارت قلمداد کنیم در ایزو 9001:2015 قرار است این اقدام ها با رویکرد کیفیت انجام شود. مهم ترین ویژگی این استاندارد این است که سازمانی که این استاندارد را پیاده سازی و اجرا می کند، متعهد شود محصولی تولید کند که ثبات کیفیت داشته باشد. از مواردی که در این استاندارد بسیار حائز اهمیت است، تفکرسیستمی و رویکردی فرآیند محور است. این استاندارد سازمان را در قالب یک سیستم یکپارچه می بیند و با نگاه فرآیندگرا به سازمان سعی می کند، ارتباط مطلوبی بین واحدهای مختلف سازمان ایجاد کند تا علاوه بر بهبود ارتباطات سازمان و کیفیت این ارتباطات، بتوان محصول و خدمات بهتری را نیز به مشتری ارائه کرد.