در نشست مشترک هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، شستا و رایتل مطرح شد؛

رشد 15 درصدی درآمد گروه شرکت‌‌های داتک در 6 ماه اخیر


مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در گزارشی به هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی از رشد 15 درصدی گروه شرکت‌های داتک در 6 ماه اخیر به نسبت به مدت مشابه قبل از آن خبر داد و گفت: این امر بیانگر توجه ویژه سهامداران به تحقق برنامه ها و رشد صنعت ICTدر مجموعه شستا است.

به گزارش روابط عمومی داتک، نشست مشترک هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و شرکت سرمایه‎گذاری تأمین اجتماعی(شستا) با اعضای هیأت مدیره ، معاونان و مدیران شرکت خدمات ارتباطی رایتل به منظور بررسی پروژه اجرای طرح بزرگ تأمین اجتماعی الکترونیک برگزار شد.

محمد حسین عادلی رییس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت تقویت رایتل به عنوان یک اپراتور هوشمند گفت: در آینده ای نه چندان دور صنعت ICT در زندگی مردم اهمیت بسیاری پیدا می‌کند و لذا این مهم است که رایتل بتواند با برنامه ریزی هدفمند سهم مهمی برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشد و قطعا با توانمندی موجود این مهم دور از واقعیت نیست.

وی تاکید کرد: این سازمان از اقدام برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان تأمین اجتماعی استقبال می‌کند و البته که رایتل نیز برای همین مهم حضور دارد و لذا با توجه به اهمیت الکترونیکی شدن پرونده های بیمه شدگان و اسناد در جلسه معینی به بررسی پتانسیل های آماده رایتل برای تحول ساختار خدماتی سازمان تأمین اجتماعی می‌پردازیم.

در ادامه این نشست محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به رشد درآمد شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفت: در یکسال اخیر با روند رو به رشد مناسبی از نظر کسب درآمد مواجه بوده‌ایم و برخی از شرکتها رشد درآمد قابل توجهی داشته اند اما باید گفت رایتل به دلیل بدهی و زیان های حاصل از توسعه زیرساخت ها شرایط سختی را ماه‌های اخیر داشته ولیکن قطعا با حمایت و سرمایه‌گذاری مناسب و وجود توانایی مدیریتی و روند رو به رشد فعلی می تواند به درآمدزایی مورد انتظار برسد.

رشد 18 درصدی درآمد رایتل در 6 ماه اخیر

همچنین سعید کریم زاده مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماه اخیر مدیریت خود و بررسی آن نسبت به زمان مشابه قبلی گفت: در 6 ماه اخیر شرکت رایتل علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه ها با رشد 18 درصدی درآمد مواجه بوده است و این در حالی است که در سال 97 به علت افزایش هزینه ها این مجموعه با انباشت بدهی و زیان مواجه شده بود که با برنامه ریزی مناسب و حمایت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به سمت کاهش آن حرکت می‌کنیم .

کریم زاده با تأکید بر تحول درآمدی سه ماهه نخست سال جاری گفت: در سه ماه نخست امسال درآمد رایتل به نسبت سه ماه نخست سال قبل 46 درصد رشد داشته است که این بیانگر اثر بخشی نگاه مدیریتی شستا برای ایجاد تحول ساختاری در رایتل است که می تواند منجر به بستر مناسب برای استراتژی های بلند مدت شود .

وی در ادامه تاکید کرد: با فعال سازی و به روزرسانی طرح‌های جذب مشترک از جمله طرح تأمین اجتماعی، روند جذب مشترکین در این اپراتور افزایش قابل توجهی یافت. فروش و توزیع سیم کارت در این دوره‌ی سه ماهه به بیش از یک میلیون و 700 هزار رسید که نسبت به سه ماهه‌ی قبل از آن با رشد 3.16 برابری مواجه شد.

کریم زاده افزود: در انتهای اردیبهشت ماه 98 تعداد تجمعی مشترکین فعال رایتل به بیش از 5.4 میلیون مشترک فعال 3 ماهه و حدود 4.4 میلیون مشترک فعال یک ماهه رسید. مدیرعامل رایتل خاطرنشان ساخت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهام دار رایتل می‌تواند با حمایت‌های متمرکز و هدفمند ما را در مسیری که برای عبور از بحران انباشت زیان و بدهی های گذشته آغاز کرده‌ایم یاری کند و این مهم قطعاً با اصلاح ساختار وتحقق برنامه استراتژیک رایتل در سال 98 برای ورود به بازار سرمایه که در ابتدای سال به شستا ارائه شده است، محقق خواهد شد. وی به افزایش رشد درآمدی زیرمجموعه های هلدینگ رایتل اشاره کرد و گفت: علاوه بر شرکت خدمات ارتباطی رایتل، گروه شرکتهای داتک در 6 ماه اخیر به رشد 15 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن دست یافته و این امر بیانگر توجه ویژه سهامداران به تحقق برنامه ها و رشد صنعت ICTدر مجموعه شستا است .

لازم به ذکر است، گروه شرکت‌های داتک از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ رایتل متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است. کریم زاده در ادامه سخنان خود کنترل و کاهش هزینه‌ها را یکی از سیاست‌های اصلی شرکت رایتل عنوان کرد و افزود: مدیریت هزینه های ارائه خدمات و هدفمندی تبلیغات و بازاریابی موجب کاهش هزینه‌های شرکت و افزایش کیفیت خدمات به مشترکان، استفاده از ظرفیت های سازمان تأمین اجتماعی با تحول رویکرد تجاری رایتل موجب افزایش درآمدها شده است و تا پایان سال جاری بیش از 90 درصد از برنامه پیش بینی شده محقق می‌شود .

مینا مهرنوش عضو هیأت مدیره و معاون تجاری رایتل نیز در این نشست با اشاره به رویکرد رایتل برای ارائه خدمات هوشمند در قالب اپلیکیشن به بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: رایتل از این آمادگی برخوردار است که برای تمامی ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی از جمله بیمه شدگان، مستمری بگیران، ارائه دهندگان خدمات درمانی و کارفرمایان از طریق اپلیکیشن های طراحی شده خدماتی از جمله دفترچه الکترونیکی، امضاء الکترونیکی همراه و پرداخت همراه را ارائه کند، که این مهم موجب رضایت ذینفعان خواهد بود.