معرفی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

Communication Regulatory Authority

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تجمیع معاونت امور مخابراتی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات رادیویی با استناد به ماده 7 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات مصوب  1382/9/19 مجلس شورای اسلامی شروع به کار نمود. رگولاتوری یک نهاد مستقل قانونگذار و نظارتی، وابسته به وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات است که نقش آن رقابتی کردن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالا بردن کیفیت خدمات آنهاست، میزان اهمیت و نقش به سزای این نهاد در رونق بخش خصوصی از وظایفی که برمبنای اساسنامه بر عهده آن گذاشته شده است مشخص می‌باشد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف و ایفای وظایف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی تاسیس شده و رئیس این سازمان معاون وزیر است.
این سازمان با شعار ایجاد فضای رقابتی سالم، شفاف، منصفانه، اخلاق‌مدارانه و عادلانه در بین فعالان این بخش و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، سبب توسعه ICT در کشور شده است و دستاوردهائی همچون ثبت هزاران ایستگاه مرزی درITU (اتحادیه بین المللی مخابرات) در راستای برقراری امنیت فضای فرکانسی کشور، اعطای پروانه شبکه علمی کشور، تهیه و امضای تفاهم‌نامه پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات با هشت دستگاه حاکمیتی، بازنگری در ضوابط و نحوه توزیع اینترنت، مبادله تفاهم‌نامه همکاری‌های عملیاتی با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و تدوین دهها استاندارد پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات و صدور پروانه فعالیت اپراتور سوم، .... را میتوان اشاره کرد:

اصول پنجگانه رگولاتوری

وظایف سازمان رگولاتوری:


لیست بخش نامه و آیین نامه ها: